BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

u follow i & i follow u

Monday, January 3, 2011

Journey to Betong,Sarawak

Pekan Betong here i come again....hati aku keberatan berangkat ke Betong untuk menghantar isteriku ke sana.Perjalanan menaiki bas merisaukan aku kerana isteriku sedang mengandung.Melambung-lambung juga kami dengan keadaan jalan raya yang berbukit-bukit dan kurang sempurna.Alhamdullilah keadaan kandungan isteriku masih selamat walaupun menghadapi perjalanan yang lasak dan jauh..4 jam ke Betong sama seperti dari penang ke KL.

hotel ini cukup berbaloi jika anda bertujuan menginap di pekan betong

sepanjang perjalanan ke Betong,kami cuma dihidangkan dengan permandangan hutan kiri dan kanan..tak tahulah kalu kereta rosak mana nak repair ye?
Bas tak masuk ke pekan cuma singgah di simpang ke betong.itupun kena bagitau driver kalu tak dia akan terus ke sarikei.Disana kawan-kawan isteri akan menjemput kami dengan kereta.Aku menginap di rumah isteriku semalam.Rumah dia dan kawan dia kat taman Goodland.

Esoknya aku balik dengan van sapu..senang skit dia ambil di rumah.kalu tak terpaksalah aku tahan bas dipersimpangan betong,tempat yang kami turun semalam.Murah lagi kalu naik van sapu.Cuma RM30 dari betong ke Kuching.Dia hantar terus ke Airport.kalu naik bas ekspress kena Rm33.tambah pula tambang teksi ke airport RM26..Baik aku naik van sapu...lagipun selamat sebab kawan isteri aku biasa naik van sapu yang ini.

Dah sampai airport..aku kena tunggu 5 jam lagi sebab flight aku pukul 5.sebab tula aku tulis blog ini...sekian.wasalam

p/s:semoga isteri aku dan kandungannya selamat dan sihat di sana...baby kena kuat dan bertahan dengan keadaan disana.InsyaAllah Allah lindungi kamu berdua.