BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

u follow i & i follow u

Thursday, April 28, 2011

Amerika berhadapan dengan Bencana Allah?

Rasional Mengapa Amerika Ditimpa Bencana Allah?

1.Negara penyebar Fitnah .Amerika syarikat adalah negara yang menentang kuat Agama Islam...Samseng dunia ini telah melabel Islam sebagai 'Terrorist' dan memburukkan dan menghina Islam di mata dunia.Fitnah yang paling buruk ini telah membuatkan masyarakat dunia memandang serong terhadap masyarakat Islam terutamanya bangsa arab.


 
2.Negara pembunuh-Amerika syarikat dengan bala tentera yang kejam serta sekutunya menyerang negara-negara Islam hingga menyebabkan kematian ramai masyarakat Islam yang tidak berdosa.Kanak-kanak kecil,wanita dan orang tua tidak terlepas menjadi mangsa bom dan senapang mereka.Satu persatu negara Islam tumbang di tangan mereka atas alasan yang tidak munasabah yang dijadikan sebab penyerangan.


 
3.Negara yang cara hidup rakyatnya  lebih teruk daripada 'Binatang'.Hairan sebuah negara maju,menguasai ekonomi dunia,taraf pendidikan yang tinggi,Kemajuan sains dan teknologi tetapi cara hidup rakyatnya lebih teruk dari 'binatang'.Maksiat,seks bebas &bersekedudukan di antara lelaki dan wanita sebelum berkahwin sudah menjadi budaya.Lesbian dan gay sudah diterima haknya semuanya atas nama kebebasan.Sudah tiada garis pemisah yang membezakan cara hidup manusia dan 'binatang'.Anak-anak tiada lagi kesucian keturunannya.Tiada lagi perbezaan 'anak halal' dengan 'anak haram'.Penceraian menjadi sesuatu yang biasa.Hiburan dan pesta menjadi makanan rohani dan hidup atas nama agama keturunan sahaja.


 
4.Penyokong kekejaman di Palestin.Amerika menjadi penyokong kuat kepada penindasan rakyat Palestin oleh Israel.Amerika menutup sebelah mata dan membantu sekutunya Israel menghalau rakyat Palestin dari tanah airnya sendiri.

Demikianlah balasan Allah.Setinggi mana kecanggihan ciptaan manusia sekalipun tidak dapat meramal bila bencana Allah akan menimpa mereka.Tentunya ada sebab dan petanda  mengapa sesuatu kaum terkena bencana Allah.Yang pasti Allah Maha Penyayang dan Maha Pengampun.Bertaubatlah sebelum terlambat.
Diucapkan Takziah kepada rakyat Amerika atas nama kemanusiaan.







BIRMINGHAM, Amerika Syarikat (AS) - Sebanyak 161 angin puting beliung melanda selatan AS kelmarin dalam kejadian ribut paling buruk sejak 40 tahun lalu.
Cuaca buruk itu menyebabkan lebih 220 orang terbunuh setakat ini dengan 131 sahaja berlaku di negeri Alabama kelmarin.
Perintah darurat diisytiharkan di Alabama, Arkansas, Georgia, Kentucky, Mississippi, Missouri, Tennessee dan Oklahoma ekoran cuaca buruk itu.
Presiden AS, Barack Obama menyatakan bantuan akan dihantar ke negeri-negeri yang terjejas teruk akibat ribut tersebut.
Para penduduk terkejut apabila melihat kerosakan tersebut semalam di sini manakala sebahagian lagi menangis ekoran kehilangan orang tersayang dan rumah.
Sejumlah serpihan bangunan yang diranapkan oleh angin puting beliung ditemui sejauh 80 kilometer dari tempat asal.
Angin puting beliung dan ribut yang berlaku kelmarin dianggap melibatkan kematian paling ramai sejak ribut taufan Katrina pada 2005.
Menurut laman Accuweather.com, angin puting beliung itu merupakan yang terburuk pernah berlaku sejak 310 orang terbunuh pada 3 April 1974. – Agensi

0 comments: