BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

u follow i & i follow u

Saturday, December 3, 2011

Produk Ramly ada unsur Babi?

Produk Ramly ada unsur Babi?Terkejut apabila mendengar berita ini.Produk Ramly yang sudah sebati dengan masyarakat di negara ini terutamanya masyarakat Muslim ada unsur binatang haram ini.Benar atau suatu konspirasi untuk menjatuhkan syarikat bumiputera muslim ini.Cerita pasal makanan ada babi dahulu sudah merugikan pengusaha kek lapis Sarawak yang rata-rata dikuasi bumiputera Islam sarawak.Masyarakat Islam perlu bijak menilai kesahihan sesuatu berita supaya dapat mengelak konspirasi yang ingin menjatuhkan umat Islam di negara ini.Pihak Ramly Burger perlu tampil dengan segera di media massa untuk menolak dakwaan ini.Dan Umat Islam perlu memberi sokongan untuk syarikat Muslim kita bukan menerima bulat-bulat sesuatu sumber yang diragui.
 
 
 
 
 
 
 

Di bawah ini ialah beberapa paparan surat yang DIKATAKAN milik Jabatan Kesihatan Negeri Kedah KONONnya mengesahkan salah satu produk Ramly mengandungi DNA babi. Kita tidak mengetahui kesahihannya. Oleh itu, pihak yang berkenaan sewajarnya menjawab isu ini agar tidak menjejas perniagaan pihak terbabit dan menimbulkan was-was dalam kalangan pengguna.




 


Sumber ada tertera pada gambar.


Ini Pula penafian yang dibuat oleh Pihak Ramly Burger

Salam,

Perkara di atas adalah dirujuk.

Kami menafikan sama sekali dakwaan tersebut. Tidak pernah dalam amalan pengilangan kami berlaku perkara sebegini. Proses pembuatan kami diselia rapi oleh JAKIM, Jabatan Perkhidmatan Veterinar dan lain-lain jabatan yang berkaitan sebagai mengekalkan prestasi pembekal produk halal.

Kami telah membuat laporan polis dan akan mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang bertanggungjawab menabur fitnah ini. Oleh kerana perkara ini dalam siasatan polis dan tindakan undang-undang oleh peguam, maka kami tidak boleh memberi komen atau keterangan lanjut.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,

Siti Hayu Binti Dato' Haji Ramly
Pengurus Kanan
Sama-sama kita nantikan kesudahannya dan kita berharap agar berita ini tidak benar...
 
kredit gambar dan artikel:http://duniacacamarba.blogspot.com/2011/12/produk-ramly-burger-ada-dna-babi.html

0 comments: