BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

u follow i & i follow u

Wednesday, April 11, 2012

Amaran Tsunami:Gempa di Acheh 2012 cecah 8.9 Richter

Memang terkejut kami sekeluarga yang sedang menonton televisyen apabila merasai gegaran kecil ,cukup membuat kami terumbang- ambing.Barulah nak ingat Allah, lalu mengerjakan sembahyang Asar setelah azan Asar telah berkemundang seketika lalu.Bila tunggu berita barulah disahkan ada berlaku gempa bumi di  berdekatan Acheh berskala 8.9 skala richter.Semoga Allah lindungi umat-umat Islam dari bala bencana terutamanya tsunami yang pernah berlaku dahulu.

Kita rakyat Malaysia hanya merasai gegaran sahaja.Namun beginilah gambar-gambar situasi di Pulau Pinang selepas berlaku kejadian tersebut yang boleh saya kongsikan.Ada yang di ambil dari Facebook kawan-kawan yang berada di tempat kejadian.



Gambar diambil di pantai Batu Feringgi selepas kejadian gegaran berlaku.Air laut surut-sesurut...




Keadaan  sekitar Queenbay Mall..Panik!!!!



Keadaan sekitar KOMTAR



pusat gempa bumi yang menyebabkan gegaran 8.9 out of 10 richter





Tsunami diramalkan boleh melanda 28 negara..

Amaran Tsunami dan langkah berjaga-jaga telah dikeluarkan.Banyakkan berdoa supaya kita dan umat Islam di Acheh di Lindungi Allah daripada bala bencana yang bakal menimpa.Ambil kesempatan ini juga untuk insaf dan bertaubat.Allah boleh turunkan bencana tanpa kita ketahui dan sedar kedatangannya.Jangan sampai kita sudah terlewat untuk bertaubat.

1 comments:

Blogger said...

As reported by Stanford Medical, It is indeed the SINGLE reason this country's women get to live 10 years more and weigh on average 19 KG lighter than we do.

(And realistically, it has NOTHING to do with genetics or some secret exercise and EVERYTHING to do with "HOW" they eat.)

BTW, I said "HOW", not "what"...

Tap on this link to determine if this little quiz can help you decipher your true weight loss potential