BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

u follow i & i follow u

Thursday, November 4, 2010

Kuasa Allah:Lagi masjid terselamat dari tsunami

Allamdullilah.Di sebalik bencana dan malapetaka yang telah berlaku, Allah telah menunjukkan Kebesaran dan KeesaanNya kepada kita semua.Masjid sekali lagi terselamat dari diranapkan dek tsunami manakala yang lain musnah sama sekali.Inilah kebesaran yang ditunjukkan kepada kita supaya mengesakan Allah S.W.T.Hai manusia gunalah matamu untuk melihat kebesaran Allah,bukalah pintu hatimu untuk menerima hidayahnya,gunakanlah akalmu untuk berfikir keagunganNya.Marilah kita jadikan segala musibah dan bala bencana ini untuk menginsafi diri dan bertaubat kepada Allah S.W.T.Sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani.


metro,khamis 4 November 2010
Tsunami di Mentawai: Hanya masjid terselamat


KEPULAUAN MENTAWAI: Kuasa Allah, itu yang hanya mampu dilafaz apabila sebuah masjid di perkampungan Pasapuat, Pulau Pagai Utara, di sini, masih teguh berdiri meskipun kawasan rumah sekitarnya hancur akibat dilanda tsunami.
Ketika kejadian malam Isnin itu, tiga keluarga berlindung dalam masjid yang gelap selepas bekalan elektrik terputus dan mereka hanya mengalami cedera ringan.

Masjid berkenaan yang sudah berusia 31 tahun tidak dimasuki air seolah-olah air mengelak sebaik tiba di pagar masjid itu sebaliknya hanya melalui tepi kiri dan kanan dindingnya.
Ombak setinggi pokok kelapa ketika tsunami itu juga menghancurkan kawasan perumahan sejauh 100 meter dari pantai berkenaan, namun tidak mengorbankan nyawa 321 penduduk yang menghuni kampung berkenaan.

Tinjauan mendapati semua mereka masih menghuni kawasan dalam masjid itu sementara yang lain menghuni khemah yang dibina di atas bukit berhampiran.

Seorang penduduk, Idris, 35, berkata, ketika kejadian itu mereka merasa gegaran kuat sebelum beberapa bahagian rumah runtuh dan selepas itu mereka mula melarikan diri ke arah bukit

0 comments: